Een magazine maken voor potentiële nieuwe medewerkers én klanten. Dat was de wens van Afdeling Online. Daar paste het standaardconcept van Magazines Maken niet bij, maar wél een op maat gemaakte teamdag. We blikken samen met Sanne Schepers, directeur van Afdeling Online, terug op deze dag.
Hoe zijn jullie met het team Magazines Maken in contact gekomen?
‘Koen en Romy zijn, net als mijn man Jaap en ik, een ondernemend stel in Helmond. We kennen elkaar al een tijdje. Toen ik het promomagazine van ‘Magazines Maken’ ontving, wist ik meteen dat we dit een keer wilden doen. Ook om samen met ons team ons 10-jarig jubileum te vieren.’
Wat maakt dat jullie zo enthousiast werden van dit idee?
‘Wij zijn een online-marketingbureau, maar adviseren onze klanten altijd om voor een goede mix van online- en offline marketing te kiezen. Daarom leek het ons interessant om ons eens vast te bijten in een offlineproductie. Daarnaast hebben we te maken met een krappe arbeidsmarkt. Dit leek ons een mooi cadeautje voor mogelijk nieuwe medewerkers, zodat ze kennis met ons maken. Zo weten ze wat we doen en waar we voor staan. En wie kan ons verhaal nu beter vertellen dan ons eigen team?’
Is het magazine alleen bestemd voor potentiële nieuwe medewerkers?
‘Nee, we willen ons magazine ook naar klanten sturen. In dit magazine leggen we namelijk uit hoe je als leidinggevende het best een online marketeer kan coachen en hoe we klanten sterker kunnen maken in ons vak: online marktering. Het is dan ook meteen een goed marketingmiddel voor ons.’
Hoe vond je het contact met Magazines Maken in de aanloop naar het traject?
‘Het standaardconcept paste niet helemaal bij onze vraag. Het was dan ook fijn dat projectleider Romy heeft meegedacht hoe we het wél passend konden maken. Zo kregen we net wat andere opdrachten en workshops. Bovendien is een aantal (wat meer inhoudelijke) artikelen vooraf geschreven door een tekstschrijver. Daardoor kon het magazine dat we voor ogen hadden gerealiseerd worden.’
Wat vond je van de dag zelf?
‘Zeer geslaagd. De reacties van ons team waren lovend. Daarnaast vonden we het leuk dat de dag afgetrapt werd door een creatieve sessie van Jan Vriends. Hij wist door de tekenopdrachten ons creatieve brein te activeren. Daarna konden de deelnemers een workshop fotografie of interviewen volgen om vervolgens aan de slag te gaan. Ook over de professionele begeleiding op de dag zelf ben ik erg te spreken. Ik zou het een ander bedrijf dan ook zeker aanraden.’