Gehoord van onze klanten: doen we wel genoeg met onze visie en missie in de communicatie? Beide begrippen vormen de voedingsbodem voor je strategie. Alle bedrijfsactiviteiten moeten hieraan gerelateerd zijn. Wij horen vaak terug dat bedrijven de visie en missie wel omschrijven, maar vervolgens alleen intern gebruiken. Maar wist je dat je dan kansen laat liggen? De positieve impact die jouw bedrijf maakt (en geloof ons maar, elke onderneming maakt positieve impact), is de moeite waard om te delen met de wereld. Je bindt namelijk klanten aan je. Je zet jouw product of dienst in de spotlights, ondersteund door een indrukwekkend verhaal. Eén en één is drie! Laten we een voorbeeld noemen. LinkedIn heeft als visie: economische kansen creëren voor ieder lid van de wereldwijde beroepsbevolking. Hun missie: professionals van over de hele wereld met elkaar in contact brengen, zodat ze productiever en succesvoller kunnen zijn. Deze zinnen hangen waarschijnlijk in koeienletters op het hoofdkantoor van LinkedIn, maar kunnen ook vertaald worden in verhalen die impact maken.
Vertaalslag maken
Wat voor verhalen? Nou, dat kan van alles zijn. Je kunt je missie en visie op talloze manieren vertellen. Laten we hetzelfde voorbeeld als hierboven gebruiken: LinkedIn. Als zij een magazine maken, dan mogen deze verhalen niet ontbreken:
- Succesverhalen van LinkedIn gebruikers die een geweldige baan hebben gevonden door het platform
- Interviews met werknemers van LinkedIn: waarom wil jij bijdragen aan economische kansen voor de wereldwijde beroepsbevolking
- Het verhaal van de oprichter: hoe begon het ooit en waarom deze missie en visie?
- Ondernemers aan het woord die dankzij LinkedIn een geweldige medewerker hebben gevonden (en daardoor economisch konden groeien)
- 3 tips om via LinkedIn door te groeien naar je droombaan
Wil jij samen met je team je visie en missie in een magazine verpakken? Neem contact op voor een vrijblijvende offerte.