Wat leren deelnemers van het maken van een magazine?

mei 28, 2020 | 0 Reacties

Een teamdag van 1 dag. Leuk idee, denk je, maar lukt het om op de lange termijn hier iets van te leren? Van onze deelnemers krijgen we terug, dat het zeker lukt om impact te maken. Hieronder delen we lessen die je door het samen maken van een magazine kunt leren.

  1. Je leert rekening te houden met je lezer (doelgroep) Vaak communiceren we met als uitgangspunt: onszelf. Wat willen wij vertellen, wat vind jij belangrijk, wat is in het belang van de organisatie? Door het maken van een magazine leer je om voor een ander perspectief te kiezen. Je kijkt niet naar wat jij wilt vertellen, maar naar wat past bij je lezer, bij je doelgroep. En het mooie is, door op die manier je communicatie te benaderen, is de kans dat je je doelgroep raakt veel groter. Dat geldt voor geschreven teksten, maar ook voor een speech, een filmpje etc.
  2. Van denk- naar doemodus Omdat je in slechts 1 dag een magazine maakt, moet je snel van de denk- naar de doemodus. Voor sommige deelnemers is dat best een uitdaging. Van samen sparren, naar gewoon proberen en doen. En ja, dan heb je kans om te falen, maar alleen zo kom je verder in zo’n dag. Trial en error, dus. Perfect voor perfectionisten die het moeilijk vinden om met vallen en opstaan ergens te komen
  3. Je leert creatiever te denken Er was eens… We zijn gewend om verhalen telkens op dezelfde manier te vertellen. Zeker als het om zakelijke stukken gaat, is de opbouw vaak hetzelfde en soms best wel saai en eentonig. Binnen de lijntjes kleuren, zou je het kunnen noemen. Met magazines maken leer je om juist buiten de lijntjes te kleuren. Om te bedenken hoe je je boodschap op een andere manier kunt overbrengen.

Benieuwd welke lessen jij kunt leren door het maken van een magazine? Neem contact op voor een vrijblijvende offerte.

Pin It on Pinterest

Share This