Een terugblik op Magazines Maken op sbo de Toermalijn
Het 25 jaar bestaan van sbo de Toermalijn was voor hen de perfecte gelegenheid voor een interessante en interactieve teamdag. Samen met alle medewerkers en externe ‘vips’ heeft de Toermalijn een mooi magazine ontwikkeld. We kijken samen met Piet Loeff, teamleider, terug op deze dag Magazines Maken.
‘Wij konden onze verhalen vertellen die wij zo belangrijk vinden’
Anna Zorggroep wilde met het team van vrijwilligers graag een magazine maken. Niet alleen vanwege de extra boost binnen het team, maar ook om het magazine uit te delen aan geïnteresseerden en klanten. Coördinator vrijwillige inzet, Mijntje Lenting, blikt terug op de dag.
‘Offline- en online communicatie versterken elkaar’
Een magazine maken voor potentiële nieuwe medewerkers én klanten. Dat was de wens van Afdeling Online. Daar paste het standaardconcept van Magazines Maken niet bij, maar wél een op maat gemaakte teamdag. We blikken samen met Sanne Schepers, directeur van Afdeling Online, terug op deze dag.
‘Het is meer dan alleen een leuke dag!’
Samen in één dag in een magazine realiseren. Het team van KNVB deed het. De insteek van Magazines Maken? Met elkaar leuke teamdag beleven en daarbij ook meer leren over de organisatie zelf. We blikken samen met verenigingsadviseur Jozef van der Vooren terug op deze dag.
Vijf redenen waarom een magazine maken de perfecte teambuildingsactiviteit is
Ben je op zoek naar vernieuwende teambuildingsactiviteiten? En ben je wel klaar met vergaderen in een hutje op de hei of met z’n allen een hindernisbaan lopen? Ga dan samen een magazine maken. Wij zetten de voordelen op een rijtje in kader van teambuilding.
Het onderwijs is dé plek om een magazine te maken
Denk je dat een teambuildingsactiviteit alleen iets voor bedrijven of collega’s onderling is? Juist niet. Het onderwijs is dé plek voor Magazines Maken. Wij geven je drie voorbeelden van situaties in het onderwijs waarbij zelf een magazine maken van pas komt.
Een jaarverslag hoeft niet saai te zijn
Het jaarverslag is verplichte kost voor de KvK en komt, vanzelfsprekend, elk jaar weer terug. Het is vaak een saai en vooral tijdrovend klusje. Maar waarom gooi je het niet eens over een andere boeg?
Hoe zet je je visie en missie écht goed in?
Gehoord van onze klanten: doen we wel genoeg met onze visie en missie in de communicatie? Beide begrippen vormen de voedingsbodem voor je strategie. Alle bedrijfsactiviteiten moeten hieraan gerelateerd zijn. Wij horen vaak terug dat bedrijven de visie en missie wel omschrijven, maar vervolgens alleen intern gebruiken. Maar wist je dat je dan kansen laat liggen?
Vijf redenen waarom jouw organisatie een eigen magazine nodig heeft
Soms wil je flink uitpakken op het vlak van communicatie. Wil je je bedrijf presenteren? Staat er een jubileumjaar op de agenda? Wil je na een fusie samen voor de dag komen? Voor al deze momenten is een magazine een uitstekende keuze. Waarom? Hieronder lees je 5...
Dit leer je als deelnemer tijdens Magazines Maken
Een teamdag van 1 dag. Leuk idee, denk je, maar lukt het om op de lange termijn hier iets van te leren? Van onze deelnemers krijgen we terug, dat het zeker lukt om impact te maken. Hieronder delen we lessen die je door het samen maken van een magazine kunt leren.